SP start campagne meer waardering en beloning voor cruciale werkers van Groningen

14 juli 2021

Foto: SP

Vanmiddag startte de SP Groningen op het hoofdstation een campagne voor meer waardering en beloning van mensen met cruciale beroepen. Hierbij waren ook werkers uit cruciale beroepen zoals schoonmakers en verpleegkundigen aanwezig. Met een spandoek van 32 meter lang vroegen zij steun van voorbijgangers.

Foto: SP
Het spandoek werd op het station opgehangen omdat hier veel mensen in het openbaar vervoer, zoals buschauffeurs, conducteurs en servicemedewerkers, maar ook schoonmakers en beveiligers aan het werk zijn. Werkers en voorbijgangers werd gevraagd een petitie te tekenen.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“Samen met alle cruciale werkers en hun steunbetuigers voeren we de druk op bij werkgevers, gemeenten en in Den Haag. We verzamelen steun en organiseren bijeenkomsten om met zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken dat het anders kan en moet.”

Het spandoek hing in aangepaste vorm al eerder bij het UMC Groningen om de zorgwerkers te steunen. De SP zal de komende weken, met meerdere werkers uit cruciale beroepen en andere organisaties, op meerdere plekken steun verzamelen voor de cruciale werkers. Op meerdere plekken in Groningen zal het spandoek verschijnen en zal de partij met de petitie de straat op gaan.

Foto: SP
De petitie is digitaal te tekenen via: groningen.sp.nl/crucialewerkers