Comité voor Cruciale Beroepen roept op voor manifestatie

20 september 2021

Comité voor Cruciale Beroepen roept op voor manifestatie

Foto: SP

Het Groninger comité voor cruciale beroepen zal op zaterdag 25 september aanwezig zijn op een landelijke FNV-manifestatie in Rotterdam. Het comité is opgebouwd uit mensen die onder andere werken in de schoonmaak, de zorg, de bouw en het onderwijs. Het comité roept cruciale werkers en steunbetuigers op om zaterdag 25 september ook met de bus naar Rotterdam te gaan.

Het Groninger comité voor cruciale beroepen wordt ondersteund door de SP afdeling Groningen. Eerder voerden het comité al acties bij de Groninger ziekenhuizen, het Hoofdstation en verwierven zij huis aan huis steun in Lewenborg.

Schoonmaakster Monika Eliens:

“Afgelopen jaar is duidelijk geworden wie het land overeind houden. Zorgverleners, schoonmakers, vuilnisophalers, kinderopvangmedewerkers, chauffeurs, leerkrachten en vele andere cruciale beroepen. Ze stonden aan de frontlinie van de pandemie, konden niet thuiswerken en liepen grote risico's. Ze zijn onmisbaar maar vaak ondergewaardeerd: bescheiden inkomens, grote onzekerheden en hoge werkdruk.”

Volgens het comité is verandering nodig en wel nu. Daarom organiseert de FNV op zaterdag 25 september de Dag van de Onmisbaren.

Asbestverwijderaar Victor Scheffer:

“Klappen is niet langer voldoende. De lonen, waardering en werkzekerheid moeten omhoog. Om onze eisen kracht bij te zetten vertrekken er uit 30 plekken in land richten de manifestatie in Rotterdam.”

Aanmelden (voor de gratis bus) of meer informatie opvragen kan via fnv.nl/onmisbaren