SP-voorstel maakt woningisolatie en zonne-energie voor meer mensen mogelijk

24 november 2021

SP-voorstel maakt woningisolatie en zonne-energie voor meer mensen mogelijk

De SP vindt dat iedereen de mogelijkheid moet hebben om hun woning te isoleren of te voorzien van zonnepanelen. Dat bracht de SP in tijdens de bespreking van het warmtetransitieplan en de strategie voor zon op daken in de gemeenteraad.

Wat de SP betreft wordt het mogelijk gemaakt dat mensen die nu de financiële middelen niet hebben daarbij geholpen worden, zonder eigen inleg en dat over langere termijn terugbetalen. Dat voorstel werd door de gemeenteraad aangenomen.

SP-raadslid Daan Brandenbarg:

“We zien te vaak dat mensen met een koopwoning met een bescheiden inkomen, investeringen in isolatie of bijvoorbeeld zonnepanelen, nu niet kunnen doen. Mensen die wel kunnen investeren in hun woning profiteren daardoor langer, zeker met de huidige energieprijzen. Dat vergroot de ongelijkheid. Wat ons betreft komt er een regeling waarmee de gemeente isolatiemaatregelen voorschiet en inwoners deze over langere tijd kunnen terugbetalen via de winst op de energierekening.”

Reageren? Graag!
Mail naar fractiegroningen@sp.nl