Strijd mee! SP-campagne van start

9 februari 2022

Strijd mee! SP-campagne van start

Foto: SP

‘Strijd mee’ is de leus van de SP bij de raadsverkiezingen. Het hele jaar door strijdt de SP samen met Groningers. Ook in deze verkiezingstijd gaat de partij daarmee door. Tot 16 maart organiseert de partij 15 bijeenkomsten in buurten en dorpen.

Om met Groningers plannen te maken voor een socialer Groningen. En om de plannen voor de verkiezingen te presenteren. Volgens Jimmy Dijk is een grote SP in de raad nodig om alle strijd van bewoners nog sterker te maken.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“Er moeten veel meer betaalbare woningen komen. Dat kan alleen als we huisjesmelkers en commerciële investeerders aan banden leggen. Een huis is om in te wonen, niet om aan te verdienen. We willen veel meer gemeentelijke banen, waar mensen nuttig werk voor de samenleving doen tegen een goede beloning. Wij willen goede voorzieningen in buurten en dorpen. Die betalen we door te stoppen met megalomane prestigeprojecten zoals een nieuwe poptempel. En natuurlijk stoppen met de marktwerking in de zorg door een gemeentelijke thuiszorgorganisatie op te richten.”

Buurtbewoners die met de SP strijd hebben gevoerd krijgen een grote rol in de campagne.

Dijk: “We hebben samen met huurders in Paddepoel, Vinkhuizen en Oosterhoogebrug ervoor gezorgd dat hun woningen gerenoveerd worden. Samen met schoonmakers van gemeentelijke panden hebben we gezorgd dat zij in vaste dienst komen. En dat zijn slechts twee voorbeelden. Overal waar mensen samen iets willen veranderen, waren wij er om hen te helpen organiseren. Deze trotse actievoerders zullen op onze campagnebijeenkomsten zijn.”

Zaterdag 12 februari trapt de partij haar campagne op straat af met een bijeenkomst met cruciale werkers, op het plein voor het UMCG. Daarna trekken SP’ers de Oosterpark in.

Lees hier ons verkiezingsprogramma.

Reageren? Graag!
Mail naar groningen@sp.nl