Wim Koks

(06) 1122 7385

Stamt uit 1951 en is vanuit Zwolle in 1975 verhuisd naar Groningen nadat hij de Sociale Academie De Horst heeft afgerond. Tot 1995 is hij werkzaam geweest in de Jas boerderij, later omgedoopt tot buurtcentrum de Wende in Vinkhuizen. Na een paar jaar jongerenwerk gedaan te hebben heeft hij daarna daar de projectleiders functie vervuld.

Tot 1999 heeft hij in de leiding van de toenmalig stichting WING gewerkt waarna hij als directeur de eindverantwoordelijkheid droeg voor Stichting Huis. Deze stichting, in 2013 gefuseerd met het Toevluchtsoord, is de organisatie voor maatschappelijke opvang in de stad Groningen. Dagelijks brengt deze stichting 200 dak- en thuislozen onder dak in verschillende vormen van opvang. Na de fusie tot Stichting Het Kopland is hij met pensioen gegaan

In Vinkhuizen en in de dak- en thuisopvang heeft hij zich altijd ingezet om kansen te bieden aan hen die het niet zo goed getroffen hebben in onze samenleving. Dat werk zet hij voort, nu vanuit de gemeenteraad, waarbij contact met mensen in de stad voorop staat.