SP Groningen lanceert nieuwe actie-site rond werk en uitkeringen

20 december 2010

SP Groningen lanceert nieuwe actie-site rond werk en uitkeringen

Op dinsdag 21 en woensdag 22 december delen SP'ers tomaatstressballen uit bij de dienst SOZAWE om de aandacht te vestigen op de website eenvuist.nl die vanaf maandag nieuws, actie-oproepen en opinies brengt op het terrein van werk en inkomen. De site komt in de plaats van de folders die de SP tientallen jaren lang maandelijks heeft uitgedeeld bij het inleveren van de maandverklaring door bijstandsontvangers.

SP-raadslid Jimmy Dijk legt uit: 'Vanaf volgend jaar hoeft er geen maandbriefje meer ingeleverd te worden. Daarmee verdwijnt ook onze mogelijkheid om folders uit te delen bij de brievenbus, iets wat we meer dan twintig jaar bijna maandelijks gedaan hebben. Met alle bezuinigingen in aantocht is er juist nu meer reden dan ooit om mensen goed te informeren en te organiseren in acties. Het zal er heftig aan toe gaan voor iedereen die buiten het arbeidsproces staat. Daarom hebben we de nieuwe site in het leven geroepen. Daarmee kunnen we bovendien veel meer mensen bereiken en actueler nieuws brengen. We gaan de strijd voor fatsoenlijke uitkeringen en goede begeleiding naar werk dus niet alleen voortzetten, maar ook stevig uitbreiden.

De site heet voluit 'Maak een vuist voor werk & inkomen'. Hij moet dé plaats worden waar alle Gronings en veel landelijk nieuws rond uitkeringen, gesubsidieerde banen en ander werk te vinden is. 500 Tomaat-stressballen met eenvuist.nl moeten hem bekend maken. Dijk: 'Daarmee leggen we de link met de SP en geven we de boodschap af dat het kabinet voor heel veel stress gaat zorgen en dat in actie komen met de SP daar het beste antwoord op is.'

eenvuist.nl
Dossier Werk en Inkomen