SP: handhaaf ‘time-out’ op kamerverhuurpanden Selwerd

18 januari 2011

SP: handhaaf ‘time-out’ op kamerverhuurpanden Selwerd

De SP is tegen het opheffen van de ‘time-out’ op kamerverhuur in Selwerd. Deze ‘time-out’ werd eind 2009 ingesteld omdat de wijk een groot aantal kwetsbare bewoners kende. Doordat daar bovenop de oprukkende kamerverhuur kwam dreigde de wijk af te glijden. Om de leefbaarheid te verbeteren was rust en daar snel op volgend wijkvernieuwing nodig.

SP-fractievoorzitter Eelco Eikenaar: “De ‘time-out’ op kamerverhuur is er op ons aandringen gekomen. Wij waren daar toen blij mee omdat de wijk in rustiger vaarwater terecht kwam. Dat was nodig omdat het niet goed ging in Selwerd. Oorzaak was de wijkvernieuwing in de nabijgelegen wijken Vinkhuizen en Paddepoel. Daar zijn goedkope huurwoningen op grote schaal vervangen voor duurdere koopwoningen. Hierdoor zijn de problemen opgeschoven naar Selwerd. Daar kwam in 2009 de steeds verder oprukkende kamerverhuur bij.”

Wat de SP betreft zijn die argumenten nog steeds geldig. Eikenaar: “Er zijn geen redenen om nu ineens te stoppen met de ‘time-out’. De wijkvernieuwing is nog steeds in een beginfase. Deze wijk heeft nog steeds behoefte aan rust. Bovendien schaadt het gemeentebestuur op deze manier het vertrouwen van de bewoners, iets dat de wijkvernieuwing en de toekomst van Selwerd zeker niet ten goede komt.”

Dossier kamerverhuur
Dossier van Eelco Eikenaar