Kabelbaan om draai VVD mogelijk te maken

26 mei 2011

Kabelbaan om draai VVD mogelijk te maken

De VVD gebruikt de kabelbaan opzichtig als munitie om in provinciale staten alsnog voor het Forum te kunnen stemmen. In 2005 was de partij nog mede-initiatiefnemer van het Forum maar de partij profileerde zich de afgelopen jaren als geharnast tegenstander. Met deze draai van 360 graden lijkt de partij weer daar te zijn waar het begon: in het kamp van de voorstanders.

SP-fractievoorzitter Eelco Eikenaar ziet niets in de aanleg van een kabelbaan: “Groningen is een prachtige historische stad, daarin past geen kabelbaan. Wij zijn geen skigebied of pretpark, laten we dat vooral zo houden. En wat te denken van die mensen die onder zo’n kabelbaan komen te wonen. Dan is het gedaan met je privacy. Daar lijken de voorstanders nog geen moment aan te hebben gedacht.”

Toch maakt Eikenaar zich niet zo druk om de kabelbaan: “Die komt er toch niet. Eens in de zoveel tijd wordt dit plan weer uit de kast getrokken. Dit keer om de VVD een reden te geven om in provinciale staten voor het Forum te stemmen. Het onlangs verschenen rapport van Terlouw over het Forum geeft niet genoeg argumenten voor de VVD om van standpunt te veranderen. Dus wordt er opzichtig naar argumenten gezocht om een draai te vergoelijken. Zodra de draai definitief gemaakt is verdwijnt dit plan geruisloos weer in een la om daar te verstoffen.”