SP start actie "Thuiszorg is...”

26 februari 2013

SP start actie "Thuiszorg is...”

De SP-afdeling Groningen start een actie voor behoud van de huishoudelijke hulp. De regering van VVD en PVDA is van plan 75% van de huishoudelijke hulp weg te bezuinigen. Dit betekent het ontslag voor tienduizenden werknemers in de thuiszorg en daardoor veel minder huishoudelijke hulp. Groningers kunnen zich uitspreken tegen deze rampzalige maatregelen door de slagzin “Thuiszorg is...” af te maken.

Via de actie hoopt de SP in contact te komen met thuiszorg-verleners en hun cliënten om gezamenlijk in actie te komen tegen de kabinetsplannen. Werkt u in de thuiszorg of ontvangt u thuiszorg en wilt u meehelpen met acties? Bel dan het SP-afdelingspand 050 - 311 90 50 of mail naar groningen@sp.nl.

Wilt u weten wat de gevolgen van de bezuinigen voor u zijn?
Kom dan op vrijdag 8 maart om 19:30 naar de thema-avond over de thuiszorg op het SP-pand aan de Nieuwe Boteringestraat 74. Op deze avond gaat Renske Leijten, Tweede Kamerlid Gezondheidszorg, in gesprek over wat de kabinetsplannen voor de thuiszorg betekenen.

8 maart: Thema-avond Thuiszorg met Renske Leijten
Vul zelf hier de slagzin aan!