Huishoudelijke hulpen in actie tegen bezuinigingen

1 april 2013

Huishoudelijke hulpen in actie tegen bezuinigingen

Zaterdag 30 maart kwamen huishoudelijke hulpen met de SP Groningen gezamenlijk in actie tegen de voorgenomen bezuinigingen op de huishoudelijke thuiszorg. Tussen beide markten werden stadjers om steun gevraagd via een petitie. De regering van VVD en PvdA is van plan 75% van de huishoudelijke hulp weg te bezuinigen.

De plannen van de regering betekenen het ontslag voor tienduizenden werknemers in de thuiszorg en minder huishoudelijke hulp voor mensen die dat nodig hebben. “Wij staan hier voor onze cliënten, die zonder onze zorg vereenzamen en vervuilen. Als het kabinet wil dat mensen langer thuis moeten blijven wonen, dan zijn wij degene die dat mogelijk maken. Ons wegbezuinigen is oliedom.” aldus een van de medewerkers in de huishoudelijke hulp.

De thuiszorgers en de SP roepen iedereen op van zich te laten horen tegen de bezuinigingen in de thuiszorg. Op 6 april wordt er vanaf 12:00 gedemonstreerd op het Malieveld in Den Haag. Stadjers die mee willen kunnen zich via www.strijdvoorthuiszorg.nl inschrijven voor busvervoer. Ook is de petitie op deze site te tekenen.

Drukke en strijdbare thuiszorgavond