Huis aan huis in Oosterpark voor lijn 4

22 augustus 2013

Huis aan huis in Oosterpark voor lijn 4

Afgelopen dinsdag ging de SP-afdeling Groningen huis aan huis in een deel van de Oosterparkwijk om handtekeningen op te halen voor het behoud van lijn 4 door de wijk. Veel buurtbewoners reageerden enthousiast en steunden de petitie van harte.

Met de plannen van het OV-bureau zou lijn 4 niet meer door de Oosterparkwijk rijden, waardoor voor de bewoners de dichtstbijzijnde bushalte veel verder weg zou komen te liggen. Met name ouderen hebben reeds veel aangegeven hierdoor een stuk minder mobiel en zelfstandig te worden, omdat ze niet meer gemakkelijk vanuit hun eigen wijk naar de binnenstad kunnen.

Met de petitie Lijn 4 Hoort Hier! wil de SP duidelijk maken dat deze buslijn een belangrijke sociale functie vervult voor een groot aantal bewoners van de wijk. Het OV-bureau zou de bewoners van de wijk niet in de kou mogen laten staan door hen te dwingen honderden meters te lopen naar een ander deel van de wijk.

Hetzelfde speelt in de Hortus- en Oranjebuurt, waar lijn 5 dreigt te verdwijnen door de wijk. Ook daar is de afdeling een petitie gestart: Blijf van Mijn Lijn 5! De komen tijd gaat het inzamelen van de handtekeningen in beide wijken door. Inmiddels hebben in slechts enkele weken ruim 500 buurtbewoners hun ongenoegen over deze onzalige plannen geuit. Uiteraard zijn beide petities ook online in te vullen.

Online petitie: Lijn 4 Hoort Hier!
Online petitie: Blijf van Mijn Lijn 5!
Petities voor behoud buslijnen 4 en 5 al honderden keren getekend