Succesvolle bewonersbijeenkomst voor behoud lijn 4

6 november 2013

Succesvolle bewonersbijeenkomst voor behoud lijn 4

Afgelopen dinsdagavond organiseerde de SP samen met de bewonersorganisatie Oosterparkwijk een bijeenkomst voor het behoud van stadslijn 4. Tijdens de bijeenkomst werden verschillende alternatieven en voorkeuren van bewoners/reizigers van de Oosterparkwijk besproken. Tot slot werden actieplannen gemaakt om duidelijk te maken dat lijn 4 moet blijven.

Uit de verschillende alternatieven die besproken werden, was een meerderheid van de bewoners/reizigers voor het doortrekken van de huidige lijn 4 door de Oosterhogebrug en Ulgersmaborg. Daarbij gaven zij ook aan te kunnen begrijpen dat openbaar vervoer betaalbaar moet blijven en één keer per uur een bus acceptabel te vinden.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:
"Juist deze buslijn laat zien voor welke groepen openbaar vervoer onmisbaar is. Ook vanavond bleek weer dat de bus voornamelijk voor ouderen en minder validen onmisbaar is."
Aan het einde van de avond werden ludieke acties bedacht om aan zoveel mogelijk bewoners, reizigers, politici en bestuurders duidelijk te maken dat lijn 4 moet blijven. Wordt vervolgd dus.

Wilt u op de hoogte blijven van komende actie of meehelpen? Dat kan! Stuur een mailtje naar groningen@sp.nl of bel naar: 050-3119050

Uiteraard kunt eveneens de nog tekenen en een gratis raamposter bestellen.