Ga 13 december mee voor Lijn 4!

1 december 2013

Ga 13 december mee voor Lijn 4!

Op 13 december organiseert de SP samen met de Bewonersorganisatie Oosterparkwijk een actiedag voor het behoud van Lijn 4. De verzamelde handtekeningen en alternatieven worden aangeboden op het Stadhuis. Ga mee!

Rond het middaguur rijdt de SP, met een goed gevulde oldtimerbus vol met bewoners en passagiers uit de Oosterparkwijk, de route van lijn 4 naar de Grote Markt.

Daar bieden worden samen met de bewoners de getekende petities en besproken alternatieven op het Stadhuis aan en roepen ze op voor solidariteit met bewoners van de Oosterparkwijk.

De bus rijdt vrijdag 13 december langs alle haltes van lijn 4 en weer terug. U kunt dus opstappen waar u wilt. Opgeven om mee te gaan gaat eenvoudig via e-mail (groningen@sp.nl) of telefoon (050 311 9050).

Vanaf 1 januari 2014 is het OV-bureau van plan om buslijn 4 niet meer door de Oosterparkwijk te laten rijden. Voor bewoners van deze wijk zal de afstand tot de dichtstbijzijnde halte fors toenemen.

De SP voert al enige tijd actie tegen, onder andere via een petitie. Heeft u deze nog niet getekend? Dat kan gemakkelijk en snel via het online formulier.

Lijsttrekker en fractievoorzitter Jimmy Dijk is vanaf het begin nauw betrokken bij de actie. Op de bewonseravond enkele weken geleden sprak hij met bewoners van de wijk en dacht samen met hen na over alternatieven.  Vrijdag 13 december zal hij er namens de SP zijn en het stadsbestuur oproepen solidariteit te tonen met de Oosterparwijk.