Beijum kiest voor Solidariteit

15 februari 2014

Beijum kiest voor Solidariteit

De SP stond zaterdagmiddag bij het winkelcentrum in Beijum om mensen op te roepen te kiezen voor solidariteit. Veel mensen waar enthousiast over solidariteit en toonden hun onvrede over de kille bezuinigingen van dit kabinet.

De SP wil breken met de ontwikkeling naar steeds meer concurrentie en steeds meer winsthonger, ook in de zorg, en steeds grotere verschillen in inkomen en vermogen. Wij willen een samenleving waar iedereen meetelt, waar mensen om elkaar geven en waar de overheid de solidariteit organiseert in plaats van afbreekt. Deze boodschap werd goed en positief ontvangen door de mensen in Beijum.

De SP zal de komende weken bij verschillende winkelcentra en buurtmarkten zijn om mensen op te roepen om bij de gemeenteraadsverkezingen van 19 maart voor solidariteit te kiezen. Lijsttrekker Jimmy Dijk:

"Wij roepen mensen op rekening te houden met elkaar en waar nodig elkaar te helpen. Maar daarmee zijn we er niet. Ook de overheid moet aan solidariteit werken. Of beter gezegd: juíst de overheid moet aan solidariteit werken. En dat gebeurt steeds minder. Onze welvaart wordt alsmaar oneerlijker verdeeld en allerlei zaken die maken dat iedereen kan meedoen, worden in rap tempo afgebroken. Alles wordt ondergeschikt gemaakt aan het najagen van meer winst. Wij knokken daartegen. Altijd en overal."