SP steunt FNV Abvakabo in strijd voor thuiszorg

24 september 2014

SP steunt FNV Abvakabo in strijd voor thuiszorg

Woensdagmiddag overhandigde het actiecomité Red de Zorg van Abvababo FNV een poetsmop aan zorgwethouder Schroor (D66), om aan te tonen dat er nu nog thuiszorgmedewerkers zijn en Schroor straks zelf aan de slag kan om de nodige thuiszorg te leveren. De SP verklaart zich solidair met de actie.

Volgens het actiecomité is het mooi dat het stadsbestuur 2015 als overgangsjaar gebruikt, maar bezuinigt zij in 2015 en 2016 veel te fors op de thuiszorg. SP-fractievoorzitter Jimym Dijk:

Uiteraard verklaren we ons als SP solidair met deze actie. Door keuzes van dit college dreigt de thuiszorg in Groningen volledig afgebroken te worden. Het is geweldig dat de vakbond hiertegen in verzet komt en dat kan van harte op onze steun rekenen.

Red de Zorg van AbvaKabo maakt zich ernstige zorgen over de toekomst van de (thuis)zorg. Daarom verzamelen zij handtekeningen tegen de bezuinigingen op de thuiszorg. Komende zaterdagmiddag zal het actiecomité handtekeningen verzamelen op de Grote Markt. Wilt u ook tekenen? Kom dan zaterdag 27 september tussen 13 en 15 uur of teken de petitie hier.