SP eist snelle aanpak West-Indische Kade

11 december 2015

SP eist snelle aanpak West-Indische Kade

De SP-gemeenteraadsfractie vraagt Wethouder Van der Schaaf om snel een oplossing te zoeken voor de bewoners aan de West-Indische Kade. De bewoners kampen al jaren met problemen zoals vocht, tocht en kou waardoor zij hoge energielasten hebben.

Al in februari 2014 boden bewoners samen met de SP een zwartboek bij woningbouwcorporaties Lefier aan. Helaas zijn de problemen sindsdien nog niet opgelost. De SP roept Wethouder Van der Schaaf op in actie te komen en Lefier aanspreken op zijn verantwoordelijkheid om zo de problemen van de bewoners op te lossen.

Op 10 april 2015 kwam de wethouder op uitnodiging van de bewoners aan de West-Indische Kade kijken. Hij gaf aan de kou, tocht en vochtproblemen te erkennen en zei toe om in gesprek te gaan met Lefier. Een half jaar later heeft Lefier nog niets gedaan. Volgens de SP moet er nu echt een oplossing komen.

“Je kunt de bewoners aan de West-Indische Kade niet jaren achter elkaar in de kou laten staan. De wethouder volkshuisvesting moet nu ingrijpen en Lefier dwingen om iets aan deze situatie te doen”,

aldus SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk.

Door het stellen van schriftelijke vragen aan het stadsbestuur wil de SP de wethouder oproepem om Lefier aan te spreken op zijn verantwoordelijkheid. De vragen moeten binnen drie weken beantwoord worden.