Trefpunt in Beijum bomvol met vrienden van het Nationaal Zorgfonds

5 oktober 2016

Trefpunt in Beijum bomvol met vrienden van het Nationaal Zorgfonds

Foto: SP Groningen
Gisteravond zat de theaterzaal in het Trefpunt in Beijum vol met vrienden van het Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico. Tijdens de avond werd met ruim 50 aanwezigen gesproken over de falende marktwerking in de zorg en het alternatief daarvoor; een Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico. Ook werden plannen gemaakt om nog meer steun in Groningen te vergaren voor dit plan.

Lokaal actiecoördinator en afdelingsvoorzitter Daan Brandenbarg spreekt van een geweldige avond.

“De zaal zat vol met mensen die willen dat het afgelopen is met de concurrentie, de bureaucratie en de geldverslindende reclames van de zorgverzekeraars. De boete op ziek zijn, het eigen risico, moet weg. Veel mensen gingen naar huis met stapels kranten, intekenlijsten, buttons en stickers. Beijum gaat nog veel horen van het Nationaal Zorgfonds.”

De afgelopen werd er flink actiegevoerd voor het nationaal zorgfonds in Beijum, bij het winkelcentrum stonden sympathisanten en duizenden folders werden bij mensen in brievenbussen bezorgd. Ook stond het Nationaal Zorgfonds op de Stadjersmarkt.

“De komende tijd gaan we nog veel meer gave dingen doen met alle vrienden van het zorgfonds. Iedereen die ook niet stil wil zitten en deel wil uitmaken van deze beweging kan zich bij ons melden. Samen gaan we ervoor zorgen dat we de marktwerking uit de zorg slopen.”

aldus Daan Brandenbarg