Huurders Selwerd over De Huismeesters: “BELOFTE MAAKT SCHULD!"

21 februari 2018

Huurders Selwerd over De Huismeesters: “BELOFTE MAAKT SCHULD!"

Foto: SP

Huurders van De Huismeesters in Selwerd voelen zich aan het lijntje gehouden door de corporatie. Een jaar geleden kaartten de huurders, met ondersteuning van de SP, de problemen met vocht, tocht, schimmel en kou in de woningen aan.

Na vele gesprekken en bijeenkomsten beloofde De Huismeesters dat er na onderzoek van de woningen in januari 2018 een renovatieplan zou klaarliggen. Omdat De Huismeesters deze afspraken niet nakomt hebben de huurders een groot spandoek met “Belofte maakt schuld” in de voortuin van de corporatie opgehangen.

SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk:

“De huurders in Selwerd worden in de steek gelaten. Ze betalen wel meer dan 600 euro huur per maand, maar de corporatie weigert de woningen te onderhouden en renoveren. Het is mensonwaardig hoe gezinnen leven en kinderen opgroeien in ongezonde woningen met vocht, tocht, schimmel en kou.”

De SP ondersteunt de huurders vanaf het begin in raad en daad.

Dijk:

“Omdat de corporatie de huurders aan het lijntje houdt en de wethouder niet ingrijpt, gaan wij de gemeenteraad oproepen om de wethouder en de corporatie tot actie te manen”

De huurders van het actiecomité:

“Wij zitten al jaren met deze klachten. De corporatie beloofde in januari een plan voor renovatie af te hebben. Nu willen ze nog meer onderzoek doen en moeten we weer langer wachten. Wij zijn het wachten zat en willen geen woorden maar daden."

Het actiecomité wil alleen nog met De Huismeesters overleggen als zij concrete renovatieplannen hebben. De SP wil de problemen met de huurwoningen in Selwerd met de gemeenteraad op woensdag 7 maart om 16.30 uur bespreken.