Huurders Paddepoel-Zuid opnieuw met SP in actie voor goede woningen

30 mei 2022

Huurders Paddepoel-Zuid opnieuw met SP in actie voor goede woningen

Foto: SP

De huurders van Paddepoel-Zuid en de SP kwamen vandaag opnieuw in actie voor woningverbetering. Eind vorig jaar werden de woningen in Paddepoel-Zuid gerenoveerd. De huurders ervaren nog steeds problemen zoals vocht en schimmelvorming, woonkamervloeren die tochtig en onvoldoende geïsoleerd zijn, koude en tochtige keukens, voordeuren die klemmen en vooral stank van riolering in huis.

Samen met de SP zijn de huurders daarom een petitie gestart. 148 huurder eisen dat de problemen worden verholpen. Maandagmiddag waren er meerdere huurders die samen met de SP naar Lefier gingen om de petitie te overhandigen.

SP-woordvoerder Jurrie Huisman:

“De huurders geven aan dat de renovatie niet het beoogde resultaat heeft opgeleverd, namelijk gezonde woningen en lagere energielasten. Ook hebben ze erg veel last van stankoverlast in huis, dat afkomstig is vanuit de riolering“

Na overhandiging van de petities, gingen bewoners gezamenlijk in gesprek met Lefier. Lefier heeft aangegeven de problemen te zullen bestuderen. Over drie weken gaan de bewoners en de SP weer om de tafel met Lefier. Dan worden de problemen en mogelijke oplossingen verder besproken.

Foto: SP
Tijdens het politieke vragenuur aanstaande woensdag, zal de SP mondelinge vragen stellen aan het gemeentebestuur over de problemen met de riolering. Huisman: “Lefier moet de woningen niet half maar helemaal renoveren. De gemeente moet samen met Lefier kijken naar de problemen van de riolering en deze oplossen.”

Reageren? Graag!
Mail naar groningen@sp.nl