Wethouder Visscher reikt prijs voor beste slagzin “Thuiszorg is...” uit

4 juni 2013

Wethouder Visscher reikt prijs voor beste slagzin “Thuiszorg is...” uit

Dinsdag 4 juni heeft SP-wethouder Jannie Visscher een prijs overhandigd aan de winnaar van de slagzinnenwedstrijd van de SP Groningen. Deelnemers moesten de slagzin 'Thuiszorg is...' afmaken. De winnares, mevrouw Tebbens, bedacht de slagzin 'Thuiszorg is: een zorg minder'. Ze wint een rondvaart voor 2 personen door de grachten van Groningen. De SP bedacht de slagzinnenwedstrijd om het belang van thuiszorg aan te geven.

“Met deze slagzin slaat mevrouw Tebbens de spijker op de kop”, aldus Daan Brandenbarg, afdelingsvoorzitter van de SP Groningen. “Thuiszorg is voor heel veel mensen die zorg nodig hebben een uitkomst waardoor ze langer thuis kunnen blijven wonen. Deze regering van VVD en PvdA wil flink bezuinigen op de huishoudelijke hulp. Daardoor komen tienduizenden banen op de tocht, en verliest een veelvoud aan mensen hun zorg.”

Mevrouw Tebbens vertelde veel te danken te hebbeen aan de thuiszorg, voor haar maakt dit thuis wonen mogelijk. Ze neemt haar huishoudelijke hulp mee op de rondvaarttocht.

De SP startte de slagzinnenwedstrijd afgelopen maart. De winnende slagzin werd gekozen uit ruim 50 inzendingen. De SP roept bovendien op om 8 juni mee te protesteren tegen de bezuinigingen op de thuiszorg. Dan organiseert de Abvakabo een grote manifestatie in het Oosterpark in Amsterdam.

Meer informatie over 8 juni op abvakabofnv.nl.

SP roept op tot actie voor behoud thuiszorg.

SP start actie "Thuiszorg is...”