SP: “Zorgplannen van nieuw college vragen om fors verzet”

16 mei 2014

SP: “Zorgplannen van nieuw college vragen om fors verzet”

In reactie op het collegeprogramma van D66, PvdA, GL en de VVD heeft de SP-fractie aangekondigd dat er fors verzet nodig is tegen de plannen van het nieuwe stadsbestuur. Over veel zaken blijft dit college erg onduidelijk.

Zo wil het college op 17 punten in overleg of gesprek gaan en 39 keer in samenspraak de dialoog aangaan en worden er geen knoppen doorgehakt. Op het gebied van de toekomst van onze zorg is het nieuwe college wel concreet. Uit het collegeprogramma blijkt dat er de komende jaren fors bezuinigd zal worden op de zorg en dat landelijke bezuinigingen op het gebied van de huishoudelijke hulp, thuiszorg en jeugdzorg niet opgevangen worden.

“Dit nieuwe college denkt de verwachte 18 miljoen aan Rijks-bezuinigingen, die gepaard gaan met de overheveling van de zorgtaken, op te kunnen vangen met een schamele 2,1 miljoen. Dat D66, PvdA en GroenLinks zo gemakkelijk meewerken aan deze landelijke en nu dus ook lokale afbraak van de zorg is beschamend” aldus SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk.

De SP roept iedereen op die met ons tegen deze plannen wil strijden om met ons samen te werken. Want volgens de SP vragen deze plannen om fors verzet.

“Alleen gezamenlijk kunnen we ervoor zorgen dat onze zorg niet afgebroken wordt” aldus Dijk.

Wilt u samen met de SP in actie komen tegen deze afbraak van de zorg? Doe dan mee! De SP-afdeling Groningen voert regelmatig actie rondom zorg en werkt voortdurend aan alternatieven die de solidariteit juist bevorderen in plaats van afbreken. Denk mee en doe mee. Neem contact op via: