Stadjerspas

21 december 2013

SP: "Nieuwe vorm Stadjerspas moet breed aanbod behouden"

Woensdagavond sprak de gemeenteraad over de toekomst van de Stadjerspas. De fysieke pas wordt vervangen door een webshop, via deze shop kunnen minima gebruik maken van allerlei aanbiedingen om deel te nemen aan sportieve, culturele en maatschappelijke activiteiten.

22 november 2013

Houd de Stadjerspas in stand met extra rijksgeld

Afgelopen woensdag sprak de gemeenteraad opnieuw over de toekomst van de Stadjerspas. Raadslid Rosita van Gijlswijk stelde voor om de Stadjerspas in ieder geval het komende jaar met extra geld van de rijksoverheid in stand te houden.

10 oktober 2013

Stadjerspas voorlopig gered

SP-raadslid Rosita van Gijlswijk is heel blij dat de Stadjerspas voorlopig gered is. Ook andere partijen in de gemeenteraad voelen er weinig voor om de Stadjerspas af te schaffen.

7 oktober 2013

Meldpunt Stadjerspas geopend

De SP vraagt gebruikers van de Stadjerspas te melden wat het voor hen betekent als de pas wordt afgeschaft. Reacties zijn op maandag, woensdag en donderdag tussen 9 en 12 uur welkom op 050-311 04 74 en het online formulier.

1 februari 2012

Goedkope Stadjerspas ook voor AOW'ers

Enkele weken geleden eiste de SP-fractie van het college van burgemeester en wethouders dat ouderen met alleen AOW de Stadjerspas voor het minimumbedrag van 5 euro kunnen aanschaffen. De eis is ingewilligd: ook voor ouderen met alleen AOW geldt het lage tarief.

13 januari 2012

Fout gemeente: Stadjerspas voor ouderen te duur

SP-raadslid Rosita van Gijlswijk heeft de gemeente op de vingers getikt over de te dure Stadjerspas voor ouderen met alleen AOW. Doordat de gemeente hun inkomen verkeerd beoordeelt moeten zij vanaf dit jaar 40 euro betalen voor de pas, in plaats van het minimumtarief van 5 euro.

27 april 2007

SP stemt in met voortzetting Stadjerspas

StadjerspasSP-raadslid Marco in ’t Veldt stelde woensdagavond tijdens de raadsvergadering dat de Stadjerspas zoveel mogelijk ten goede moet komen aan hen waarvoor die bedoelt is: de minima. De SP ging akkoord met het voortzetten van de Stadjerspas maar verwacht wel dat de wethouder met promotievoorstellen komt om in 2008 meer jongeren voor de pas te interesseren.