Fractieondersteuner gezocht!

6 maart 2024

Fractieondersteuner gezocht!

Foto: SP

Ter ondersteuning van onze fractie in de gemeenteraad zoeken we per 1 juni 2024 een nieuwe fractieondersteuner. Wil jij graag je steentje bijdragen aan het functioneren van onze raadsfractie? Ben jij enthousiast over de SP en wil je graag meehelpen om het beeld van de SP in onze gemeente en op sociale media te versterken? Stuur dan je sollicitatie naar ons! Lees hieronder de uitgebreide vacaturetekst.

De SP heeft vier zetels in de gemeenteraad van Groningen en is binnen en buiten de raad een actieve partij. Sinds de verkiezingen van 2022 is de SP bovendien onderdeel van de coalitie. Ter ondersteuning van onze raadsleden zoeken we een fractiemedewerker. De medewerker wordt onderdeel van ons team in de gemeenteraad. De functie is voor 16-24 uur per week met als gewenste startdatum 1 juni 2024.

Functieomschrijving

De fractiemedewerker is onderdeel van ons team in de gemeenteraad en ondersteunt de fractie inhoudelijk, secretarieel en in de communicatie naar buiten. Je kan op die manier je steentje bijdragen aan het verwezenlijken van menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit in onze gemeente.

Verantwoordelijkheden van de fractiemedewerker:

• Inhoudelijke en secretariële ondersteuning van de fractie, zoals het notuleren van fractievergaderingen en bijeenkomsten en ondersteuning bij zaken als het opstellen en indienen van schriftelijke vragen, initiatiefvoorstellen, moties en amendementen.
  • Medeverantwoordelijk voor communicatie van de fractie, door middel van contacten met pers, schrijven van persberichten, schrijven en opmaken van folders, beheer van de Groninger SP-websites en sociale media
  • Contacten onderhouden met SP-leden, sympathisanten en belangengroepen
  • Bijdragen aan dossiervorming
  • Plannen, opzetten en organiseren van acties en bijeenkomsten

Achtergrond van de fractiemedewerker:

• Is lid van de SP en ondersteunt het gedachtegoed van onze partij
  • Is bekend met en onderschrijft de werkwijze van de SP, zowel binnen- als buitenparlementair
  • Is een teamspeler die ook zelfstandig werkzaamheden kan uitvoeren
  • Heeft ervaring met content creatie voor (sociale) media, of de bereidheid zich daarin te ontwikkelen
  • Heeft affiniteit met de (lokale) politiek en het werk in de gemeenteraad
  • Heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal

Wij bieden:

• Een uitdagende, flexibele baan
  • De mogelijkheid bij te dragen aan een sterke(re) SP in de gemeente Groningen
  • Een centraal gelegen werkplek in het hartje van de stad
  • Salariëring op basis van het loongebouw van de SP.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioenregeling, bijdrage aan sportlidmaatschap en thuiswerkregeling.
  • Een tijdelijke aanstelling voor een jaar. Bij goed functioneren behoort een vaste aanstelling tot de mogelijkheden

Op maandagavond vergadert de fractie en woensdag is de vaste vergaderdag van gemeenteraad- en commissievergaderingen, ook in de avonduren. De medewerker wordt verwacht dan aanwezig te zijn. De overige uren zijn in overleg flexibel in te vullen.

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen Daan Brandenbarg (06 284 753 05 / d.brandenbarg@gmail.com).

Sollicitaties kunnen, bij voorkeur per e-mail, tot 1 mei 2024 worden gestuurd naar:

Stichting fractieondersteuning SP Groningen t.a.v. Daan Brandenbarg
E-Mail: d.brandenbarg@gmail.com